Hoe houd ik tulpen lang mooi?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef ze vooral ook liefde...

Het beste antwoord

Zet je tulpen nadien in een vaas of maak er een mooie creatie van..
Omdat tulpen veel vocht nodig hebben, moet u het water in de vaas regelmatig met vers water aanvullen.
Zet de bloemen op een koele plaats, want door warmte en zonlicht gaan de stelen nog verder doorgroeien en zullen de bloemen eerder opengaan, waardoor een schikking uit model raakt.
Tulpen kunnen gemakkelijk nog enkele centimeters groeien. Hou daar rekening mee als u ze verwerkt in een bloemstuk of samen met andere bloemen schikt in een vaas.
Om te voorkomen dat de tulpen gaan hangen kan u ook nog met een speld ongeveer 1 cm onder de bloemknop voorzichtig een gaatje dwars doorheen de stengel prikken. Uw tulpen zullen dan niet zo gaan hangen.
Als u dit toch vergeten bent, kan u nadien alsnog gaatjes in de stengels prikken en de tulpen vervolgens stevig in een krant wikkelen en ze zo een nacht in het water laten staan. Wanneer u ze daarna 's morgens uit het krantenpapier haalt, hebben ze hun stevigheid terug gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

schuin afsnijden, niet te warm zetten, en in koud water zetten.
alle bolbloemen staan het liefst in koud water.
Rieneke1
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
heheh ben ik jou ook eens voor ;p
Rieneke1
14 jaar geleden
vooruit, plusje dan ! ;p
- Niet te warm zetten
- De stelen regelmatig korten
- Water regelmatig verversen
- Beetje plantenvoeding in het water
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een klein laagje water zetten , want tulpen blijven drinken en dan gaan ze in allerlei rare kronkels groeien. Iedere dag zorgen dat ze in een laag bodempje blijven staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje suiker bij het water, of een scheutje 7UP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet de tulpen vooral in het licht en in een glazen vaas, ververs het water om de dag. Snijd de steel goed af en was het gel achtige van de steel af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe bij een bos tulpen 4 of 5 centen, en ze blijven mooi recht opstaan, zelfs als de tulpen al hangen en je doet er centen bij dan gaan ze alsnog rechtop staan.